התקשרו אלינו: 03-7444577

תאונות "פגע וברח" ונהיגה ללא ביטוח

תאונות "פגע וברח" ונהיגה ללא ביטוח

ביחס לפגיעות גוף של הולכי רגל בתאונות "פגע וברח", קיים הסדר לפיו הפיצויים בגין נזקי הגוף ישולמו לנפגעים מאת קרנית – "קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים", שהינה תאגיד סטטוטורי שהוקם מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975, ואשר מטרתה להבטיח פיצוי ראוי לנפגע אשר אינו יכול לקבל את הפיצויים בגין נזקיו מאת הנהג הפוגע.

יחד עם זאת, התהליך הקודם לקבלת כספי הפיצויים מאת קרנית, לרוב הינו ממושך יותר מן התהליך המקובל בתביעות למול חברות הביטוח, שכן הוא מלווה בחקירות שונות שמבצעת קרנית מתוך מטרה לנסות לאתר את הנהג הפוגע ובכדי לוודא כי גרסתו של הנפגע הינה כנה ואמיתית.

יצוין, כי אף לאחר ששילמה לנפגע את כספי הפיצויים, קיימת לקרנית הזכות לתבוע את הכספים חזרה מן הנהג הפוגע במידה וזהותו של אותו נהג תתגלה בהמשך.

לגבי נוסעים, אשר נפגעו בתאונת דרכים, בשעה שלא היה ביטוח חובה בתוקף לרכב, המצב שונה. בדומה לנפגעים בתאונות "פגע וברח", אף הם זכאים לקבל את הפיצויים מאת קרנית, אולם כאן, קרנית תתבע את הנהג או בעל הרכב להחזר מלוא הכספים אותם שילמה לנפגעים. במצב שכזה, עומדים במקרים רבים נפגעי תאונות דרכים במבוכה, באשר אינם יכולים לתבוע מאת קרנית את הפיצויים המגיעים להם בגין נזקי הגוף שנגרמו להם, היות ומצויים בקרבה משפחתית או חברית עם הנהג או בעל הרכב ולא מעוניים שקרנית תחזור בתביעה כלפי הנהג.

נהג אשר נהג ברכב ללא ביטוח, לא יהיה זכאי לפיצויים, אלא במקרה בו מדובר באדם שנהג ברכב בהיתר מבעל הרכב או המחזיק בו ולא ידע וגם לא סביר שידע שאינו מבוטח.

מזור אפשרי, הקיים במקרה של נהיגה ללא ביטוח, הינו במקרה בו היה מעורב בתאונה כלי רכב נוסף, אשר הוא האשם באירוע התאונה. במקרה שכזה, יוכלו הנפגעים ברכב אשר לא היה מבוטח, ואפילו הנהג, אשר נהג ללא ביטוח, לתבוע את נהג הרכב המעורב, ולהוכיח בפני בית המשפט כי הנהג השני הוא שהיה אשם בתאונה. במידה ויצליח הנפגע להוכיח את דבר אשמתו של נהג הרכב השני, יהיה זכאי לפיצויים בגין נזקי הגוף שנגרמו לו, מחברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב השני בביטוח חובה.

בנוסף, במידה והתאונה נבעה ממפגע לו היה אחראי גורם שלישי כלשהו, ניתן יהיה לתבוע את אותו גורם, למרות שלרכב נשוא התאונה לא היה ביטוח חובה בתוקף. כך למשל, במידה ואירעה התאונה כתוצאה ממפגע עירוני על גבי הכביש או כתוצאה מליקוי בטיחותי המצוי באחריות חברת מע"צ, ניתן יהיה לתבוע את העירייה ו/או מע"צ בתביעת פיצויים בגין נזקי הגוף בתאונה.

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

עוד מאמרים בנושא

לקוחות ממליצים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות

לקביעת פגישת ייעוץ