התקשרו אלינו: 03-7444577

תביעות פוליסות ביטוח

פוליסות ביטוח בתחום נזקי הגוף הן למעשה חוזה שנערך מול חברת הביטוח, במסגרתו מתחייבת החברה להעניק לנפגעים זכויות כספיות במצבים של נזקים רפואיים מסוגים שונים.

תקופות הכיסוי, סכומי הפיצוי והתנאים השונים למימוש הזכאויות השונות משתנים בין פוליסה לפוליסה, ומפורטים באותיות הגדולות והקטנות בהסכם האישי מול חברת הביטוח. ברוב המקרים פוליסת הביטוח הינה חוזה אחיד, אשר מתאים מראש לכמות נכבדה של מבוטחים, ואשר צריך לעמוד לרוב גם בדרישות חוקים אלו ואחרים,  כמו שירותי חינוך או ספורט.

הנזק הוא מה שחשוב, לא האחריות

בכל הנוגע לתביעות על פי פוליסה, פוליסת הביטוח אינה תלוית אחריות אלא תלוית נזק, או במילים אחרות – מה היקף הפגיעה שנגרם בפועל. הכיסוי הביטוחי יינתן לרוב על היקפי פגיעה משמעותיים, ביניהם נכות (זמנית או קבועה), שברים, נזקים כלכליים (הוצאות רפואיות, אובדן ימי עבודה וכו'), נזקים נפשיים ועוד.

שימו לב לתקופת ההתיישנות. בפוליסות ביטוח קבועות ברוב המקרים תקופות התיישנות מקוצרות. כך, מקובל בפוליסות מרובות כי עילת התביעה מתיישנת בתוך שלוש שנים ובמצב שכזה, תביעה שלא הוגשה לבית המשפט בתחום תקופת ההתיישנות לא ניתנת למימוש, אף במצבים בהם קיימת עילת תביעה על פי הפוליסה. 

ראוי לשים לב להחרגות נוספות הקיימות בפוליסה, כגון פוליסות שלא חלות לגבי פגיעה בתאונות דרכים, או נזקים רפואיים ספציפיים כמו צלקות, ולבחון יחד עם איש מקצוע התאמה לוועדות חריגים.

כפל מבצעים

יתרון מרכזי בתביעות על פי פוליסה, הוא שבמקרים רבים עשויה להתקיים זכאות כפולה. כלומר – ניתן יהיה לתבוע יותר מפוליסת ביטוח אחת בגין אותה הפגיעה.  עובדה זו היא ייחודית ושונה מתביעות נזיקין קלאסיות בהן התביעות השונות מתקזזות בין חברות הביטוח.

בהתאם, בטרם פנייה לחברת הביטוח למימוש הפוליסה חשוב להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום שיחווה דעתו באשר לתנאי הזכאות ויפעל למימוש זכויותכם לפיצוי מקסימאלי על פי פוליסת הביטוח.

מאמרים בנושא

סיפורי הצלחה בנושא

לקוחות ממליצים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות

לקביעת פגישת ייעוץ