התקשרו אלינו: 03-7444577

תביעות נזקי גוף

משרדנו מתמחה בטיפול בתביעות נזקי גוף זה למעלה מ-15 שנים. 

תחום תביעות נזקי הגוף כולל חלק מרכזי מהתביעות האזרחיות המתנהלות בבתי המשפט ומתביעות הנזיקין המתנהלות מול חברות הביטוח ובמסגרתו נכללות בעיקר תביעות פיצויים על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975 ותביעות פיצויים על פי פקודת הנזיקין. 

בתביעות פיצויים עד לסכום תביעה משוערך של 2.5 מיליון ₪ תתנהל התביעה בבית משפט השלום ובתביעות לפיצויים בסכום משוערך גבוה יותר, כגון תאונות קשות ו/או מרובות נפגעים, תתנהל התביעה בפני בית המשפט המחוזי. 

לעתים כרוכות בתביעת נזקי הגוף גם סוגיות הנוגעות לפיצויים מן המוסד לביטוח לאומי או משרד הביטחון או סוגיות בדיני עבודה ותביעות על פי פוליסה ובמקרים אלו יתנהלו במקביל לתביעת הנזיקין הליכים נלווים בפני גורמים אלו ובמצבים הדרושים גם תוגש תביעה מקבילה לבית הדין לעבודה או לבית משפט אזרחי על פי המקרה. 

זמן ועלויות

משך הטיפול בתביעת נזקי גוף הינו לרוב ממושך ונע בין מספר חודשים למספר שנים, תלוי בחומרת המקרה, בעילות הנזיקיות המהוות בסיס לתביעה ובשלבי ההתגבשות של הנזק הרפואי. 

שכ"ט עו"ד בתביעות נזקי גוף משולם ברוב המקרים באחוזים מן הפיצוי המתקבל מחברת הביטוח, כאשר לאורך הטיפול בתביעה לא נדרש הלקוח לשאת בתשלומים בגין שכ"ט עו"ד. 

חשיבות הליווי המקצועי מהרגע הראשון

קיימת חשיבות מיוחדת לייצוג על ידי עו"ד כבר בשלבים הראשוניים שלאחר הפגיעה בעיקר על מנת לתת בידיכם הכוונה באשר למימוש הזכויות, איסוף הראיות, הכנה לתחקירים שונים, ובנייה כוללת של האסטרטגיה המתאימה לכם בתיק. ניתן לבנות תיקים משפטיים מוצלחים גם בתקופות מאוחרות יותר, אך רצוי להתחיל סמוך לאירוע ככל הניתן על מנת לאפשר גמישות אסטרטגית ולממש את זכויותיכם כראוי וכמה שיותר מהר.

לעוה"ד חשיבות בייעוץ וליווי לאורך כל השלבים המשפטיים, עוד בטרם התביעה מגיעה לערכאות משפטיות, בשלבי איסוף המידע הרפואי והליכי החקירה המתנהלים במסגרת חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ובמקרים המתאימים בפני גורמים אחרים ובמקרים רבים ייצוג משפטי נכון תורם להישגים גבוהים ביותר. 

לתכנון האסטרטגי של התביעה מהשלבים הראשוניים לאחר התרחשות האירוע קיימת חשיבות גם במובנים של גיבוש ההבנה והראיות אודות הנזק הרפואי בהיבטים של קשר סיבתי לאירוע, בעיקר על רקע קושי ראייתי אשר עלול להתעורר בהמשך. כך למשל, ישנם מקרים בהם טענות רלוונטיות לגבי נזקים רפואיים הנובעים מן התאונה לא הועלו במועד הנכון, והדבר עלול לגרום לסיבוך מיותר ולפגיעה בזכויותיו של הנפגע בהמשך תהליך הליווי. 

מאמרים בנושא

סיפורי הצלחה בנושא

לקוחות ממליצים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות

לקביעת פגישת ייעוץ