התקשרו אלינו: 03-7444577

ועדות נכות בעבודה

ועדות נכות בעבודה

במסגרת הוועדות הרפואיות המתבררות למול אגף נפגעי עבודה במוסד לביטוח לאומי נכללות וועדות רפואיות לקביעת דרגת נכות זמנית, ועדות לקביעת דרגת נכות יציבה וועדות החמרת מצב. על תוצאותיה של כל אחת מן הוועדות ניתן להגיש ערר רפואי המתברר בפני ועדה רפואית לעררים לקביעת דרגת נכות בעבודה.

באפשרותו של אדם אשר נפגע בעבודתו להגיש למוסד לביטוח לאומי תביעה להכרה בתאונת עבודה ולאחר אישור התביעה ישלם המוסד לביטוח לאומי לנפגע דמי פגיעה בשיעור של 75% מהשכר למשך תקופה של עד 91 ימים בכפוף להצגת אישורים רפואיים והיעדרות בפועל ממקום העבודה.

לאחר תום תקופת הזכאות לדמי פגיעה ובמידה והנפגע עדיין סובל מהפגיעה, בצורה זמנית או קבועה, רשאי הנפגע להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות בעבודה ובמקרה כזה יזומן לוועדות רפואיות אשר יבחנו את מצבו ויקבעו אם נותרה לו בעקבות הפגיעה נכות רפואית. ככל שהוועדה סבורה שמצבו שהנפגע הוא בר שינוי תינתן לנפגע נכות זמנית למשך תקופה של מס' חודשים ולקראת סיום התקופה יזומן לוועדה נוספת שתקבע את המשך תקופת הנכות הזמנית או את שיעור הנכות הצמיתה בתום תקופת הנכות הזמנית.

במידה ותיקבע נכות קבועה בשיעור הנמוך מ-9% לא יהיה זכאי הנפגע למענק נכות. קביעת נכות בשיעור של 10 עד 19 אחוזי נכות יזכו את הנפגע בפיצוי חד פעמי ואילו קביעה של 20% נכות ומעלה תזכה את הנפגע בקצבה חודשית קבועה ללא תלות בהכנסתו מעבודה.

במידה ונגרמה לנפגע גריעה מכושר ההשתכרות כתוצאה מהתאונה יבוא הדבר לידי ביטוי במסגרת המענק או הקצבה.

נפגע הסבור כי חלה החמרה במצבו וכי נכותו גבוהה מן הנכות שנקבעה על ידי הוועדה הרפואית האחרונה רשאי להגיש תביעה להחמרת מצב לאגף נפגעי עבודה במוסד לביטוח לאומי.

במשרדנו מוענק טיפול מקיף בייצוג בוועדות הרפואיות:

–          בחינת החומר הרפואי ובדיקת סיכויי תביעתכם;

–          הגדלת סיכויי התביעה על ידי מיפוי נכון של מצבכם הרפואי;

–          הפנייה לבדיקות רלוונטיות ומומחים רפואיים על פי הצורך;

–          הגעה אישית של עורך דין לוועדה הרפואית;

–          פיקוח על התנהלות הוגנת של הוועדה כלפיכם;

–          הצגת מלוא הטענות הרלוונטיות לעניינכם;

–          מתן מענה מיידי לשאלות חשובות המתעוררות על ידי הרופאים הפוסקים בוועדה;

–          הגנה על זכויותיכם למול פקידי המוסד לביטוח לאומי, העשויים להעלות טענות כנגד זכויותיכם, או להשתיקכם.

איתנו ישמעו אתכם בצורה מלאה בוועדה!

קליין חברת עורכי דין רואים לנגד עיניהם כמטרה ערכית ראשונה במעלה את הדאגה לזכויותיכם המלאות ויפעלו עבורכם, למימוש מרבי של זכויותיכם.

הטיפול במשרד קליין כולל יעוץ משפטי וטיפול משפטי מקיף ובמקרים המתאימים ניהול תביעתכם נגד המוסד לביטוח לאומי למול בית הדין לעבודה. הניסיון העשיר שלנו מול אלפי לקוחות ברחבי הארץ יעניק לכם הביטחון כי תקבלו את הטיפול המקצועי ביותר, תוך שימת דגש על מתן שירות ברמה גבוהה וקבלת התוצאות הטובות ביותר.

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

עוד מאמרים בנושא

לקוחות ממליצים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות

לקביעת פגישת ייעוץ