התקשרו אלינו: 03-7444577

מתי תאונת דרכים היא תאונת עבודה?

מתי תאונת דרכים היא תאונת עבודה?

כאשר תאונת דרכים אירעה לנפגע במהלך עבודתו וכן בדרך מביתו לעבודה או בדרך ממקום העבודה חזרה לביתו, הרי שמדובר בתאונת דרכים שהינה גם תאונת עבודה.

המשמעות של תאונת דרכים המהווה תאונת עבודה היא, שבנוסף לתביעת הפיצויים שניתן להגיש כנגד חברת הביטוח, אשר ביטחה את הרכב בפוליסת ביטוח חובה, זכאי הנפגע להגיש גם תביעה למוסד לביטוח לאומי בגין תאונת עבודה.

הסכומים המגיעים לנפגע מחברת הביטוח ומהמוסד לביטוח לאומי הנם מצטברים ולא מגיע לנפגע פיצוי כפול משני הגורמים. לכן, במסגרת חישוב הפיצוי מחברת הביטוח מקזזת חברת הביטוח סכומים המגיעים לנפגע מהמוסד לביטוח לאומי, זאת אף אם לא הגיש הנפגע תביעה למוסד לביטוח לאומי בגין התאונה.

במקרה של נכות בתאונת דרכים המהווה תאונת עבודה ישנה חשיבות גבוהה ביותר לקביעת הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, שכן קביעת המוסד לביטוח לאומי לעניין אחוזי הנכות, מחייבת על פי חוק גם את חברת הביטוח, ולכן אם הועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי לא קבעה נכות, הנפגע לא יוכל, במרבית המקרים, לטעון לנכות במסגרת התביעה נגד חברת הביטוח.

את התביעה למוסד לביטוח לאומי יש להגיש בתוך שנה ממועד התאונה, שאחרת יופחת באופן ניכר הפיצוי המגיע לנפגע מהביטוח הלאומי.

ההתנהלות למול המוסד לביטוח לאומי כרוכה במקרים רבים בבירוקרטיה ודורשת ניסיון והתמצאות בתקנות המוסד לביטוח לאומי, על מנת להגיע למיצוי הזכויות המגיעות לנפגע. היות ולקביעת המוסד לביטוח לאומי קיימת גם השלכה על הפיצוי המגיע לנפגע מחברת הביטוח, חשוב להסתייע בעורך דין מנוסה בתחום, אשר ילווה את הנפגע בתהליך למול המוסד לאומי והוועדות הרפואיות בנוסף על ניהול התביעה מול חברת הביטוח.
משרד קליין חברת עורכי דין מעניק ללקוחותיו הדרכה שוטפת ורציפה, בליווי ייעוץ רפואי ממומחים רפואיים בתחומי הפגיעה, על מנת להבטיח כי נפגעי הגוף יקבלו את מלוא הזכויות המגיעות להם ויוכלו להתמקד בהחלמתם.

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

עוד מאמרים בנושא

לקוחות ממליצים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות

לקביעת פגישת ייעוץ