התקשרו אלינו: 03-7444577

תאונות בבית הספר ובגן הילדים

תאונות בבית הספר ובגן הילדים

במקרים רבים נפגעים תלמידים במהלך שהותם בבית הספר או בגן הילדים וסובלים מנזקי גוף חמורים העשויים במצבים מסוימים להוביל אף לנכות צמיתה לתלמיד. כאשר סיבת הפגיעה בבית הספר או בגן, נובעת ממפגע בשטח בית הספר או כתוצאה מהיעדר פיקוח ראוי ו/או מספיק על התלמידים, ניתן לפנות בתביעה לפיצויים בגין הנזקים אשר אירעו לתלמיד כתוצאה מן הפגיעה.

תביעה הנוגעת למפגעים בשטחי בית הספר או גן הילדים, מצויה באחריותה של הרשות המקומית אשר בתחום שיפוטה ובאחריותה מצוי המוסד החינוכי, היות והרשות המקומית היא האחראית למבנה המוסד החינוכי ולתחזוקתו התקינה, למעט במקרים של בתי ספר וגנים פרטיים. על כן, ככל שהפגיעה אירעה כתוצאה ממפגע מסוכן בשטח המוסד החינוכי, הקשור לתחזוקה לקויה ו/או בלתי בטיחותית, האחריות לתאונה חלה על הרשות המקומית ובהתאם יש לטפל בתביעה למול הרשות המקומית ו/או חברת הביטוח אשר ביטחה את הרשות המקומית במועד התאונה.

מנגד, כאשר התביעה נוגעת לפגיעה כתוצאה מהיעדר פיקוח ראוי ו/או מספיק של צוות בית הספר או גן הילדים, תופנה התביעה בדרך כלל למדינת ישראל – משרד החינוך, באמצעות חברת הביטוח "ענבל", המנהלת את הקרן הפנימית לביטוחי ממשלה. יחד עם זאת, כאשר המדובר בהתרשלותן של סייעות המועסקות מטעם הרשות המקומית בגני הילדים או בבתי הספר לחינוך מיוחד, או של גורמי תחזוקה ואבטחה בבית הספר, המועסקים אף הם על ידי הרשות המקומית, יש להפנות התביעה אל הרשות המקומית ולא אל משרד החינוך.

במקרים רבים, לאור טיבו של האירוע וריבוי של גורמים האחראיים לפגיעה, מוגשת התביעה במשולב כנגד משרד החינוך והרשות המקומית.

משך התנהלותה של תביעה בגין פגיעה בבית הספר או בגן הילדים, במיוחד כאשר נגרמה לתלמיד פגיעה חמורה אשר גרמה לו לנכות צמיתה, הינו ממושך לאור מורכבותן של תביעות מסוג זה והצורך בבירורן למול גורמים מרובים.

במסגרת הטיפול בתביעות, עורכים משרד החינוך או הרשות המקומית בירור מקיף למול גורמי בית הספר הרלוונטיים, בירור אשר במקרים רבים אורך זמן ממושך. קושי מיוחד קיים בניהול תביעה בגין נזקי תלמיד כתוצאה מליקוי בתחזוקה או התרשלות בפיקוח, כאשר התביעה מוגשת בגין התאונה שנים לאחר שאירעה, כאשר במקרים רבים, הגורמים הרלוונטיים מצוות בית הספר או גן הילדים כבר התחלפו וכן קיים צורך לאחזר מידע ומסמכים אשר נערכו שנים רבות לפני התנהלות התביעה.

במסגרת תביעות מסוג זה קיימת תקופת התיישנות ממושכת החלה עד להגיעו של התלמיד לגיל 25, דהיינו שבע שנים לאחר שהפך הקטין לבגיר.

הקושי הינו גם מבחינתו של התובע עצמו, אשר במקרים שונים נדרש לאתר עדים לפגיעה – אשר הינם תלמידים שלמדו איתו שנים לפני התביעה.

במסגרת הנזקים הנתבעים בתביעה, ניתן לכלול, במקרים הרלוונטיים, גם נזקים עקיפים להוריו של התלמיד, אשר כתוצאה מפגיעתו נדרשו לאבדן ימי ושעות עבודה וכספים מרובים בגין הטיפול בתלמיד בעקבות הפגיעה.

מומלץ להיעזר לצורך הטיפול בתביעה, בעו"ד המתמחה בתחום נזקי הגוף והבקיא בטיפול משפטי בתאונות תלמידים.

התביעות הנזכרות לעיל יכולות להיערך במקביל לתביעות על פי פוליסת ביטוח תאונות התלמידים ואינן גורעות מן הזכויות הקיימות לתלמיד בגין פגיעתו, על פי הפוליסה.

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

עוד מאמרים בנושא

לקוחות ממליצים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות

לקביעת פגישת ייעוץ