התקשרו אלינו: 03-7444577

ערעור לבית הדין לעבודה על החלטות המוסד לביטוח לאומי בענייני פגיעה בעבודה

ערעור לבית הדין לעבודה על החלטות לביטוח לאומי בענייני פגיעה בעבודה

על החלטות המוסד לביטוח לאומי בתביעה להכרה בתאונת עבודה ולתשלום דמי פגיעה ועל החלטות הוועדות הרפואיות לקביעת דרגת נכות בעבודה קיימת לנפגע זכות לערעור או להגשת תביעה לבית הדין לעבודה.

במסגרת הגשת תביעה לנכות בעבודה עוברת התביעה בשלב ראשון לבחינת פקיד תביעות נפגעי עבודה, אשר תפקידו לבחון את נסיבות התאונה ולהחליט האם המוסד לביטוח לאומי מכיר באירוע תאונת העבודה או לא. פקיד התביעות יכול, לאחר חקירת המקרה והמסמכים הנוגעים לתאונה, להחליט כי התרשם שהתאונה לא אירעה או שהתאונה אינה מהווה תאונת עבודה ולדחות את התביעה להכרה בתאונה ולתשלום דמי פגיעה. במקרה כזה קיימת לנפגע זכות להגיש תביעה על החלטת פקיד התביעות של המוסד לביטוח לאומי בתוך שישה חודשים ממועד שקיבל את ההחלטה בעניין. במסגרת תביעתו יידרש התובע להוכיח בפני בית הדין לעבודה, באמצעות עדים וראיות, כי שגה פקיד התביעות משלא הכיר באירוע התאונה או שקבע כי אין המדובר בתאונת עבודה. במידה ותתקבל תביעתו יוחזר התיק אל המוסד לביטוח לאומי, לצורך תשלום הזכויות המגיעות לנפגע או לצורך הפנייתו לוועדות רפואיות לקביעת דרגת נכות בעבודה.

במסגרת התביעות המוגשות על החלטות פקיד התביעות, נכללות גם תביעות המערערות על הקביעה כי לא קיים קשר סיבתי בין הפגיעה לבין העבודה. כך למשל, יכול נפגע אשר הגיש תביעה להכרה בפגיעה בעבודה בגין ירידה בשמיעה אשר נגרמה לו, לטענתו, כתוצאה מחשיפה לדרגות גבוהות של רעש מזיק בעבודה, להגיש תביעה על החלטת פקיד התביעות במקרה בו דחה פקיד התביעות את התביעה וקבע כי התרשם שהפגיעה נובעת מהליך תחלואתי טבעי של הנפגע ואינה קשורה בקש סיבתי לתנאי עבודתו.

העיכוב אשר נגרם בהתנהלות בתביעתו של התובע, לאור הגשת התביעה כנגד החלטת פקיד התביעות של המוסד לא יגרום לפגיעה בזכויות המגיעות לתובע, על אף שקיימים בחוק זמני התיישנות קצרים בתביעות המוגשות לביטוח הלאומי בתאונות עבודה.

על החלטת הוועדה הרפואית לעררים של המוסד לביטוח לאומי לקביעת דרגת נכות בעבודה, ניתן להגיש ערעור לבית הדין לעבודה, בתוך 30 יום ממועד קבלת החלטת הוועדה. ערעור על החלטת ועדה רפואית הינו בשאלות משפטיות בלבד, ולא ניתן להגיש ערעור בסוגיות רפואיות, שכן כבר ניתנה לתובע האפשרות לערער על הקביעות הרפואיות של הוועדה הרפואית במסגרת הוועדה לעררים.

שאלות משפטיות אפשריות, אשר בגינן יוכל הנפגע לערער על החלטת הוועדה בפני בית הדין לעבודה, הינן מצבים בהם לא נבחנו על ידי הוועדה מלוא המסמכים אשר הוצגו בפניה על ידי הנפגע, מצבים בהם לא נבדק התובע פיזית על ידי רופאי הוועדה וכן מצבים בהם לא נימקה הוועדה את החלטותיה.

בטרם הגשת ערעור או תביעה כנגד החלטות המוסד לביטוח לאומי בענייני פגיעה בעבודה, מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בתחום נזקי הגוף, אשר יבחן לעומק את סיכויי הצלחת הליכי הערעור וכדאיותם ויוכל לייצג את הנפגע במסגרת ההליכים בפני בית הדין.

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

עוד מאמרים בנושא

לקוחות ממליצים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות

לקביעת פגישת ייעוץ