התקשרו אלינו: 03-7444577

תביעות על פי פוליסת ביטוח תאונות תלמידים

תביעות על פי פוליסת ביטוח תאונות תלמידים

כל תלמיד הלומד במערכת החינוך הממלכתית בישראל, הן בבתי הספר היסודיים והתיכוניים והן בגני הילדים העירוניים, מבוטח על פי חוק בפוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים. פוליסת הביטוח מבטחת את התלמיד בגין נזקי גוף העשויים להיגרם לו במהלך כל שעות היממה, וכוללת כיסוי גם בגין נזקים אשר אירעו לתלמיד בשעה שהיה מחוץ לבית הספר וכן בזמן חופשה.

בשנים האחרונות מסופקים שירותי הביטוח הממלכתי לתאונות אישיות לתלמידים על ידי חברת הביטוח כלל. הפוליסה מכסה פגיעות של תלמידים בהם נגרמה להם תקופת אשפוז ממושכת, תקופת היעדרות ממושכת מבית הספר וכן נכות זמנית או צמיתה, החל מ-5% נכות. באופן כללי אין הפוליסה מכסה פגיעות המקנות נכות הפחותה מ-5% וצלקות אסטטיות.

הכיסוי לנכות זמנית על פי הפוליסה, מעניק פיצוי במקרה בו נגרמה לילד נכות זמנית או קבועה כתוצאה מתאונה וכן במקרה בו נעדר התלמיד מן הלימודים עקב חופשת מחלה בעקבות התאונה לתקופה של 21 ימים רצופים לפחות. כמו כן מעניקה הפוליסה החזרים בגין הוצאות רפואיות שונות אשר נדרשו לתלמיד כתוצאה מן התאונה ואשר אינן מכוסות על ידי חוק ביטוח בריאות ממלכתית. במקרה של נכות צמיתה, קובעת הפוליסה סכום קבוע המשולם בעד כל אחוז נכות צמיתה אשר נגרם לתלמיד הסובל מנכות העולה על 5% לצמיתות. הפיצוי משולם בצירוף הפרשי הצמדה וריבית ממועד הפגיעה.

קביעת דרגת הנכות הקיימת לתלמיד נערכת על ידי חברת הביטוח, באמצעות רופאים מומחים המועסקים על ידי חברת הביטוח. במקרה בו קביעת הנכות על ידי המומחה אינה מקובלת על הנפגע, ניתן לפנות בתביעה כנגד חברת הביטוח, בהתבסס על חוות דעת רפואית מנוגדת. התביעה על פי פוליסת ביטוח התאונות האישיות לתלמידים הינה בנפרד ובנוסף לכל תביעה המוגשת על ידי התלמיד בגין אותה פגיעה וניתן להגיש תביעה זו בנוסף לתביעה המוגשת בגין הפגיעה במצבים כגון תאונת דרכים, תביעה נזיקית בגין מפגע שגרם לפגיעתו של התלמיד וכיוצא בכך. כמו כן, הסכומים המשתלמים בגין פגיעתו של התלמיד, על פי פוליסת ביטוח התאונות האישיות לתלמידים אינם גורעים מן הפיצוי המגיע לתלמיד בגין הפגיעה בתביעה הנוספת ואינם מתקזזים מסכומים אלו.

תקופת ההתיישנות בגין תאונת תלמידים, לגבי התביעה על פי פוליסת ביטוח התלמידים, הינה שלוש שנים ממועד הגעתו של התלמיד לגיל 18, דהיינו עד גיל 21. יחד עם זאת, במצבים מסוימים, ניתן להגיע להסכמה מול חברת הביטוח על הארכת תקופת ההתיישנות במקרה ספציפי מעבר לגיל 21, וזאת בהתאם לנסיבותיו האישיות של אותו תובע.

לשם הטיפול בתאונת תלמידים, חשוב לפנות לקבלת ייצוג משפטי מעו"ד המתמחה בתחום נזקי הגוף, מאחר ומדובר בתביעות של קטינים, אשר נותרו במקרים רבים עם נכות לצמיתות, והואיל וחשוב מאד לוודא שהתלמיד יקבל את מלוא זכויותיו על פי חוק בגין התאונה.

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

עוד מאמרים בנושא

לקוחות ממליצים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות

לקביעת פגישת ייעוץ