התקשרו אלינו: 03-7444577

פגיעות גב בתאונות דרכים

פגיעות גב בתאונות דרכים

פגיעות בעמוד השדרה, ובעיקר בעמוד השדרה הצווארי, הינן נפוצות במיוחד בתאונות דרכים. במקרים רבים, נגרמת לנפגע בתאונת דרכים פגיעה גופנית המכונה במינוח הרפואי "צליפת שוט" (""Whiplash Injury), אשר נובעת מן הטלטלה של הראש קדימה ומיד אחורה המתרחשת בתאונה, לאור פגיעה חזקה ברכב, או כתוצאה מבלימה פתאומית. התסמינים הנלווים לפגיעת "צליפת שוט", הינם כאבים בעמוד השדרה הצווארי, המלווים בכאבי ראש, סחרחורות ובחילות.
פגיעות בעמוד השדרה המותני ובגב התחתון נפוצות אף הן בתאונת דרכים, אם כי פחות מאשר פגיעות צוואר.
במקרים רבים, התסמינים הנובעים מפגיעת "צליפת שוט" מופיעים אצל הנפגע לא באופן מידי עם אירוע התאונה, אלא מתעוררים כעבור מס´ שעות ואפילו מס´ ימים לאחר אירוע התאונה. במרבית המקרים, הפגיעות בעמוד השדרה בתאונות דרכים, אינן מותירות אצל הנפגע נכות צמיתה והכאבים חולפים בתוך מס´ שבועות או מס´ חודשים, בעקבות שימוש במשככי כאבים וטיפולי פיזיוטרפיה.
בחלק מן המקרים, גורמת התאונה לפגיעה חמורה בחוליות עמוד השדרה (כגון פריצת דיסק), העשויה להוביל לקיומה של נכות צמיתה אצל הנפגע. נפגע הסובל מנכות בעמוד השדרה בעקבות פגיעה בתאונת דרכים, יסבול ברוב המקרים מהגבלה בתנועות עמוד השדרה, המתאפיינת בהגבלה בכיפוף ויישור הצוואר או הגב התחתון, או הגבלה בביצוע תנועה סיבובית של עמוד השדרה הצווארי או המותני.
במקרים חמורים יותר, כאשר גורמת פריצת הדיסק ללחץ עצבי, יסבול הנפגע בנוסף, מהקרנת כאבים לידיים או לרגליים, אירועי הירדמות בידיים או ברגליים, תחושת נימול, כאבי ראש כרוניים ובעיות שיווי משקל או חוסר יציבות. תסמינים אלו עשויים ללמד על כך שבנוסף לפגיעה האורטופדית, קיימת לנפגע כתוצאה מן התאונה פגיעה נוירולוגית ואף נכות במישור זה.
קיומה של פגיעה בחוליות עמוד השדרה אינה מתגלה בדרך כלל במסגרת צילום רנטגן סטנדרטי, ודורשת מן הנפגע לערוך בדיקות הדמיה מקיפות יותר, כגון צילום סיטי עמוד שדרה, בדיקת מיפוי עצמות או בדיקת M.R.I, ועל כן, על הנפגע להיות ער לאפשרות של פגיעה חמורה בחוליות עמוד השדרה, במידה והינו סובל מן התסמינים הנ"ל.
קיומה של נכות רפואית כתוצאה מפגיעה בתאונת דרכים, משפיעה באופן דרסטי על רמת הפיצויים המגיעים לנפגע בעקבות תאונת הדרכים, וגורמת להגדלתם מערכים של אלפי שקלים לערכים של מאות אלפי שקלים. לפיכך, מומלץ לנפגעי תאונות דרכים, לפנות לטיפול מקצועי אצל משרד עורכי דין המתמחה בטיפול בתביעות נזקי גוף והמסתייע במומחים רפואיים במסגרת הטיפול בתביעה, על מנת למצות את זכויותיהם ולזכות בפיצוי הראוי עבור פגיעתם.

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

עוד מאמרים בנושא

לקוחות ממליצים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות

לקביעת פגישת ייעוץ