התקשרו אלינו: 03-7444577

רכיבי הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים

רכיבי הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים

הפיצוי אותו יקבל נפגע בתאונת דרכים מושפע בין היתר מאופייה של הפגיעה, הטיפולים הרפואיים שעבר ושעליו לעבור, האם נותרה נכות צמיתה עקב הפגיעה וכן הנתונים האישיים של הנפגע- השכלה, גיל, רמת השכר והשפעת הפגיעה על כושר השתכרותו ועוד.

סכום הפיצוי נקבע על בסיס ראשי נזק שהעיקריים שבהם הנם: אבדן השתכרות לעבר ולעתיד- ראש נזק זה מושפע מגילו של הנפגע, השפעת הנכות, במידה וישנה, על כושר השתכרותו לפני התאונה ולאחריה, ימי מחלה ועוד. בחישוב הפיצויים בשל אבדן כושר השתכרות לא נלקחת בחשבון הכנסה העולה על שילוש השכר הממוצע במשק בניכוי מס הכנסה. כשמדובר בנפגע שהנו צעיר או קטין, מחושב רכיב פיצוי זה בדרך כלל לפי השכר הממוצע במשק.

ראש נזק נוסף הנו עזרת הזולת לעבר ולעתיד; כאן נלקחת בחשבון עזרת בני משפחתו של נפגע בתאונת דרכים שהנה עזרה החורגת מהסביר בין בני משפחה או עבור עזרה בשכר. הפיצוי ניתן עבור עזרה במשק הבית, הלבשה, רחצה, הסעה וכדומה הכל בהתאם למצבו של כל נפגע ונפגע.
ראש נזק נוסף הנו הוצאות לעבר ולעתיד – לגבי הוצאות רפואיות נקבע כי על פי חוק בריאות ממלכתית אדם שנפגע בתאונת דרכים זכאי לקבל טיפולים, תרופות ואשפוזים מקופת החולים בה הוא מבוטח. על כן זכאי הנפגע לקבל החזרים עבור השתתפותו בטיפולים, וטיפולים שונים אשר אינם מכוסים ע"י חוק בריאות ממלכתי. הפיצוי ניתן עבור הוצאות שהוציא הנפגע בפועל כגון השתתפות בטיפולים רפואיים רכישת תרופות, טיפולים רפואיים שונים שאינם מכוסים ע"י קופ"ח, הוצאות חניה ונסיעה לטיפולים. הפיצוי בגין ראש הנזק כאב וסבל עקב תאונת דרכים קבוע בחוק ואינו גבוה. הפיצוי נקבע עפ"י נוסחה שמשתניה הנם: שיעור הנכות הרפואית לצמיתות של הנפגע, מס' ימי אישפוז, וגילו של הנפגע.
במידה ולא נקבעה דרגת נכות לנפגע, עומד סכום הפיצוי המקסימאלי לראש נזק זה על סך של כ – 15,000 ש"ח. לגבי הוצאות ניידות והתאמת דיור- במידה והנכות בגין תאונת הדרכים מצריכה התאמת רכב מיוחד לנכה ו/או נוצר צורך בשינוי מקום המגורים או התאמת מקום המגורים למצבו של הנפגע יפוצה הנפגע על עלויות אלו. הוצאות משפט מתייחס להוצאות שהוצאו לצורך ניהול ההליך בבית המשפט, לרבות אגרת בית משפט ושכר טרחת עורך דין.

התשלום התכוף – המדובר בתשלומים הנתבעים בטרם הגשת תביעה או תוך כדי ההליך המשפטי המשולמים על פי חוק לנפגע בתאונת דרכים, במקרים מתאימים. תשלומים אלו כוללים את ההוצאות שהוציא הנפגע לצרכי ריפויו, לרבות הוצאות אשפוז בבית חולים, תשלומים חודשיים לצרכי ריפוי וסיעוד לנפגע ואת צרכי מחייתו ומחיית בני משפחתו ו/או התלויים בו שפרנסתם עליו.

נושא חישוב גובה הפיצוי הנו נושא מורכב הדורש מיומנות וניסיון רב ועל מנת להגיע למיצוי זכויות וקבלת פיצוי מקסימאלי, רצוי מאוד לפנות לעורך דין המתמחה בתחום נזקי הגוף בסמוך ככל הניתן למועד התאונה

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

עוד מאמרים בנושא

לקוחות ממליצים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות

לקביעת פגישת ייעוץ