התקשרו אלינו: 03-7444577

פיצויים בגין נזקי גוף לקרבנות תקיפה

פיצויים בגין נזקי גוף לקרבנות תקיפה

אדם שהותקף במסגרת מעשה אלימות פלילי יכול לתבוע את התוקף בתביעת פיצויים בגין נזקי הגוף אשר נגרמו לו כתוצאה מאירוע התקיפה. תביעות נזקי גוף בגין תקיפה מוגשות אף על ידי נפגעי תקיפה מינית, וזאת הן בגין נזקים גופניים שנגרמו לנפגע והן בגין נזקים נפשיים.

חשוב לציין, כי במקרה של תקיפה קיימת חשיבות גבוהה לשאלה מה הייתה התוצאה של ההליכים הפליליים הנוגעים לתקיפה ובמידה ובעקבות התקיפה הוגש כתב אישום נגד התוקף והוא הורשע בביצוע התקיפה, יהיה קל יותר לתבוע פיצויים על סמך אותה ההרשעה. לכן, במקרה של תקיפה מומלץ בדרך כלל להמתין עד לסיום ההליך הפלילי והרשעתו של התוקף, בטרם הגשת תביעה אזרחית נגדו בגין נזקי הגוף שנגרמו בתקיפה.

במקרה בו הורשע התוקף בפלילים בגין התקיפה, קיימות לנפגע שתי אפשרויות לתבוע את התוקף בגין נזקיו. הראשונה, הינה להגיש כנגד התוקף, בתוך 30 יום מיום שהפך פסק הדין הפלילי לחלוט, תביעה אזרחית נגררת לפלילים, המוגשת ישירות לבית המשפט אשר דן בהליך הפלילי ולאותו השופט אשר הרשיע את התוקף בהליך הפלילי. האפשרות השנייה, הינה להגיש כנגד התוקף תביעת נזקי גוף רגילה בגין מעשה התקיפה.

היתרונות בתביעה אזרחית נגררת לפלילים על פני תביעת נזקי גוף רגילה הוא שבתביעה הנגררת, הממצאים והמסקנות אשר נקבעו בפסק הדין המרשיע אשר ניתן בהליך הפלילי אינם ניתנים לסתירה, אין צורך להוכיח רשלנות או כל עניין עובדתי ולכן כל שנותר לדון עליו הוא גובה הנזק בלבד ולפיכך המדובר בהליך מהיר יחסית. יתרון נוסף בהליך התביעה הנגררת הנו בכך שהשופט הדן בתביעה האזרחית הנגררת הנו אותו שופט שדן בהליך הפלילי ועובדות המקרה ידועות ומוכרות לו היטב.

מנגד קיימים יתרונות אף לתביעה אזרחית נפרדת, אשר אינה נגררת להרשעה בפלילים, שכן בתביעה שכזו, הנפגע אינו מוגבל ללוח זמנים צפוף להגשת התביעה וגם בתביעה אזרחית נפרדת פסק הדין המרשיע משמש כראיה לכאורה לאחריותו של התוקף לאירוע התקיפה ולנזקים אשר הוסבו לנפגע במסגרתו. הנפגע יכול לנצל את פרק הזמן הקיים לו להגשת התביעה, על מנת לאמוד את נזקיו ולהמתין להתגבשותם של הנזקים.

במקרים מסוימים, פוסק בית המשפט אשר הרשיע את התוקף, אף פיצויים עונשיים לתוקף, מתוך מטרה להעניש את התוקף על חומרת נזקיו, מעבר לפיצוי בגין הנזק שגרם והוכח בפני בית המשפט.

על אף צדקתה הרבה של תביעת פיצויים בגין תקיפה, חשוב לבדוק, בטרם הגשת תביעה אזרחית כנגד התוקף, את יכולתו הכלכלית של התוקף והאפשרות לגבות ממנו סכומי פיצויים, שכן להבדיל מתביעה נגד חברת ביטוח או גוף גדול, אשר אין חשש כי ניתן יהיה לגבות ממנו את סכומי התביעה, במקרה של תביעה נגד אדם פרטי, קיים סיכוי כי לאחר שיתקבל פסק דין, לא ניתן יהיה לגבות את הפיצויים מן התוקף. לפיכך מומלץ, בטרם הגשת התביעה לערוך חקירה אודות הנכסים והכספים הקיימים לתוקף והאם יש לו רכוש ממנו ניתן להיפרע, ולהטיל עיקול על נכסים אלו כבר עם הגשת התביעה בכדי שלא יפעל התוקף להעלים את נכסיו עד לסיום התביעה.

בכל מקרה של תקיפה אשר גרמה לנזק גוף של ממש לנפגע המותקף מומלץ להתייעץ עם עורך דין הבקיא בתחום נזקי הגוף על מנת לשקול אם יש מקום להגיש תביעה אזרחית לפיצויים ובאיזה אופן להגישה.

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

עוד מאמרים בנושא

לקוחות ממליצים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות

לקביעת פגישת ייעוץ