התקשרו אלינו: 03-7444577

פציעה באולם אירועים

פציעה באולם אירועים

בהתאם להוראות החוק והפסיקה, בעליו ומפעיליו של אולם אירועים אחראים כלפי האורחים המגיעים להשתתף באירוע המתקיים באולם האירועים, לשמירה על בטיחות וביטחון ראויים במתחם אולם האירועים, ולדאוג לניקיון שוטף בשטחי המתחם בעת בה מתקיים האירוע במקום.

לפיכך, בגין פציעות אשר אירעו לאורח המשתתף באירוע משפחתי, כתוצאה מהחלקה על גבי שאריות אוכל או שתייה אשר לא נוקו על ידי צוות האולם, יהיו בעלי האולם, בעצמם או באמצעות חברת ביטוח אשר ביטחה את אולם האירועים בפוליסת ביטוח נזקי גוף לצדדים שלישיים, חייבים בפיצוי הנפגע בגין הנזקים אשר אירעו לו כתוצאה מן התאונה.

בנוסף, אחראים בעליו ומפעיליו של אולם האירועים, לפגיעה כתוצאה ממפגע בשטחי מתחם אולם האירועים, לרבות שטחי המבואות, חניון המתחם, ודרכי הגישה אל אולם האירועים.

כמו כן, אף במקרה בו נפגע אחד מן המשתתפים באירוע, כתוצאה מליקוי בסדרי האבטחה במתחם אולם האירועים אשר גרם להפרת סדר במהלך האירוע, יהיה אולם האירועים חייב בפיצוי הנפגע, במידה ויוכח כי הליקוי בסדרי האבטחה והפגיעה אשר אירעה לנפגע, נגרמו כתוצאה מהתרשלות של אולם האירועים.

בנוסף, קיימים תקני בטיחות מיוחדים החלים ביחס למקומות ציבוריים ולדרכי הגישה אליהם, החלים גם ביחס לאולמות אירועים, כגון הסדרת דרך גישה חלופית במתחם בו מותקנות מדרגות נעות, התקנת דרכי גישה לנכים, מעלית ומדרגות חירום ובמצב בו אירעה למשתתף האירוע פגיעה כתוצאה מאי עמידה בתקני הבטיחות ודרישות התקן המיוחדות למקומות ציבוריים, יהיו מפעיליו ומחזיקיו של אולם האירועים אחראים כלפי הנפגע.

גם פגיעות כתוצאה מליקוי אשר התגלה בסדרי ההסעדה באירוע, כגון אוכל מקולקל אשר גרם לנזק אצל האורחים יהיה באחריות אולם האירועים, אשר הפעיל את שירותי ההסעדה במקום, אם כי תביעות מן הסוג האחרון הינן לרוב תביעות בסכומים נמוכים המתנהלות לרוב כתביעות קטנות בבית המשפט לתביעות קטנות.

למפעיליו ומחזיקיו של אולם האירועים אחריות ישירה כלפי הנפגעים בתאונות השונות כמפורט לעיל, אולם במקרים רבים, תיתכן חלוקת האחריות בין אולם האירועים לבין נותני שירותים וקבלני משנה איתם עבד, כגון קבלן שירותי הניקיון במקום, שירותי ההסעדה, שירותי האבטחה וכיוצא בכך.

בכל מקרה של פגיעה במהלך אירוע באולם אירועים, חשוב לפנות לצוות המקום ולמסור הודעה על הפגיעה להנהלת אולם האירועים כבר במועד האירוע ובמקביל לפנייה לטיפול רפואי. במקרה בו אירעה הפגיעה כתוצאה ממפגע, חשוב לצלם את המפגע בסמוך ככל האפשר לאירוע התאונתי. בנוסף חשוב לברר את פרטיהם של העדים לאירוע ובמידת האפשר לקבל מהם פרטים מזהים כגון שם מלא, ת.ז., כתובת וטלפון כדי שניתן יהיה להשיגם במידת הצורך בהמשך. חשוב לזכור, כי לרוב, גורמים מצוות האולם, על אף שבמועד הפגיעה נוהגים ביחס אדיב ומתחשב כלפי הנפגע, לא יסייעו לנפגע בהמשך במסגרת העדויות הנדרשות להוכחת תביעתו וטענתו להתרשלות אולם האירועים אשר גרמה לפגיעה, בהיותם עובדים של אולם האירועים, והיות ותביעה המוגשת כנגד האולם עשויה לגרום להוצאות ונזקים לאולם האירועים, אף במקרה בו אולם האירועים מבוטח, כגון סכומי השתתפות עצמית גבוהים או העלאת פרמיית הביטוח למפעילי האולם, כתוצאה מן התאונה.

מומלץ לפנות, לשם הטיפול בתביעה, למשרד עורכי דין המתמחה בתחום נזקי הגוף, אשר יעניק במקרים כאלה טיפול יעיל ומקצועי. חשוב לציין, כי פנייה מוקדמת ככל האפשר לטיפול משפטי הינה עדיפה, היות ולרוב תביעות מסוג זה נמשכות פרקי זמן ממושכים, ופתיחת התביעה מוקדם ככל האפשר תסייע לזירוז הטיפול בתביעה.

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

עוד מאמרים בנושא

לקוחות ממליצים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות

לקביעת פגישת ייעוץ