התקשרו אלינו: 03-7444577

הגדרת "תאונת דרכים"

הגדרת "תאונת דרכים"

ההגדרה המשפטית של "תאונת דרכים", שונה מן ההגדרה המקובלת והידועה לנו בחיי היומיום. על פי חוק, מוגדרת תאונת דרכים כ"מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה".
"רכב מנועי" – הינו רכב הנכלל ברשימת הרכבים החייבים בביטוח חובה, על פי פקודת ביטוח רכב מנועי ומדובר ברכב המיועד גם לנסיעה על כביש. כך למשל, ייחשבו כרכב מנועי רכבת, טרקטור, מכונה ניידת הכשירה לנסיעה על הכביש, או רכב נגרר ולא ייכללו בהגדרת "רכב מנועי", רכב מסוג מחפר או זחל, אשר לא נועדו לנסיעה על כביש.
בהתאם להגדרת תאונת דרכים, לא ייחשבו כתאונות דרכים, תאונות אשר אירעו במהלך שימוש ברכב שלא למטרות תחבורה.
כאשר מדובר בפגיעה שאירעה לאדם במהלך תיקון דרך שביצע ברכב, האירוע ייחשב כתאונת דרכים, במידה והתיקון נעשה ברכב על ידי המשתמש ברכב שלא במסגרת עבודתו, ובמידה ונערך התיקון במהלך הדרך לצורך המשך נסיעה. כך למשל, הוכר כתאונת דרכים, מקרה של בחור צעיר שנסע עם חבר באופנוע, ולאחר שהאופנוע נתקע בדרך ניסה לסייע לתקנו, ונגרמה לו קטיעה של חלק מן האצבע כתוצאה מסיבוב שרשרת האופנוע.
גם מקרה של אישה שנפגעה כאשר בעת שנכנסה אל הרכב סגרה בתה את דלת הרכב על רגלה, הוכר כתאונת דרכים, והיא זוכתה בפיצויים, היות והכניסה לרכב הייתה לצורך נסיעה. לעומת זאת, מקרה בו נפגעה אישה בעת שנשענה על משקוף דלת הרכב והדלת נסגרה על אצבעה וגרמה לה לשבר באצבע, לא הוכר כתאונת דרכים, כאשר השימוש ברכב לא היה למטרות נסיעה, אלא בני המשפחה עשו שימוש ברכב לשם קיום מפגש משפחתי, על מנת לחסוך מקרוב משפחתם, אשר הינו נכה, את הצורך לצאת מן הרכב ולעלות לביתם.
בנוסף נקבע בחוק, כי מקרה של התפוצצות או התלקחות של הרכב שנגרמו בשל רכיב של הרכב או בשל חומר אחר שהם חיוניים לכושר נסיעתו, ייחשב אף הוא לתאונת דרכים. כך גם אירוע של התנתקות או נפילה של חלק מהרכב או מטענו במהלך נסיעה ייחשבו כתאונת דרכים, אך לא תיחשב כתאונת דרכים פגיעה שאירעה במהלך פריקה וטעינה של מטען בעת שהרכב עומד.
לאור ריבוי ההגדרות בחוק ביחס לאירוע "תאונת דרכים", חשוב להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום נזקי הגוף, בכדי לדעת האם אירוע תאונתי הקשור לשימוש ברכב מנועי מהווה תאונת דרכים.

המידע המובא בכתבה זו הוא מידע כללי ואינו מהווה יעוץ משפטי כהגדרתו בחוק.

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

עוד מאמרים בנושא

לקוחות ממליצים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות

לקביעת פגישת ייעוץ