התקשרו אלינו: 03-7444577

הכל על ועדות רפואיות לקצבת נכות כללית

הכל על ועדות רפואיות לקצבת נכות כללית

מהי נכות כללית?

קצבת נכות כללית הינה גמלה המשולמת לנכה אשר אינו מסוגל להשתכר ואינו זכאי לקצבה ממקור אחר.

לצורך קבלת קצבת נכות כללית יש צורך לעמוד בשני תנאים מצטברים: נכות רפואית ודרגת אי כושר. מבחינת הנכות הרפואית, לצורך זכאות לקצבת נכות כללית, נדרש כי תיקבע לנכה, על ידי ועדות רפואיות של המוסד לביטוח לאומי דרגת נכות רפואית מצטברת של 60% לפחות (כתוצאה מליקויים שונים), או נכות רפואית של 40% לפחות, כאשר אחד מן הליקויים הרפואיים מהם סובל הנכה הינו בדרגת נכות של 25% ומעלה.

לאחר שנקבעה לנכה דרגת הנכות הרפואית הנדרשת, יעבור לבדיקת ועדת אי כושר. הנכה יהיה זכאי לקצבה חודשית במידה ותקבע הוועדה כי עקב נכותו הוא סובל מאבדן כושר עבודה בשיעור של 60% ומעלה.

כאשר דרגת אי הכושר הנקבעת לנכה הינה 75% ומעלה, הנכה זכאי לקצבת הנכות המלאה, וכשנקבעת דרגת אי כושר בין 60% ל-75%, הוא זכאי לחלק יחסי מן הקצבה. בנוסף, זכאי נכה שנקבעה לו דרגת נכות כללית להטבות נוספות, כגון שיקום מקצועי, פטור מתשלום דמי ביטוח, קצבה לשירותים מיוחדים, תו חניה לרכב נכה והקלות במסגרת הרשויות המקומיות ומשרדי ממשלה.

על החלטת הועדה הרפואית רשאי המבוטח לערור בפני ועדה רפואית לעררים. החלטת הועדה הרפואית לעררים הינה סופית וניתן להגיש ערעור לבית הדין לעבודה בשאלות משפטיות בלבד. בנוסף, קיימת לנכה הזכות להגיש תביעה מחודשת בגין החמרת מצב במידה וחלפו שישה חודשים מן הקביעה האחרונה של הביטוח הלאומי.

במסגרת הגשת תביעה לנכות כללית, מומלץ להיוועץ בעו"ד המתמחה בתחום, אשר יוכל להעריך את הסיכויים והסיכונים של התביעה ולייצג את הנכה בפני הוועדות הרפואיות.

 המידע המובא בכתבה זו הוא מידע כללי ואינו מהווה ייעוץ משפטי כהגדרתו בחוק.

מהן ועדות נכות כללית?

במסגרת הוועדות הרפואיות המתבררות למול אגף נכות כללית במוסד לביטוח לאומי נכללות וועדות רפואיות לקביעת דרגת נכות זמנית, ועדות לקביעת דרגת נכות יציבה וועדות החמרת מצב. על תוצאותיה של כל אחת מן הוועדות ניתן להגיש ערר רפואי המתברר בפני ועדה רפואית לעררים לקביעת דרגת נכות כללית וקביעת דרגת אי כושר.

באפשרותו של אדם אשר איבד כתוצאה ממצב רפואי מעל 50% מכושר השתכרותו, באופן זמני או קבוע, להגיש למוסד לביטוח לאומי תביעה לנכות כללית במוסד לביטוח לאומי, בצירוף תיעוד רפואי אודות מצבו.

לאחר הגשת התביעה יזומן התובע לוועדות נכות וייבדק על ידי מומחים רפואיים שייפסקו את נכויותיו.

לצורך ההכרה בזכאות לקצבת נכות כללית התובע צריך להיות בעל נכויות רפואית משוקללות בשיעור של 60% לפחות ונכות תפקודית בשיעור של 50% לפחות. במקרים מסויימים נדרש רף נכויות משוקללות נמוך יותר לצורך הזכאות.

במצבים מסויימים כגון לאחר ניתוח ייתכן מצב של נכות זמנית למשך תקופת ההחלמה אשר תיבחן מחדש על ידי ועדה רפואית לקראת תום התקופה.

שיעור קצבת הנכות ליחיד משתנה בעיקר משיעור הנכות התפקודית של התובע ומקיומם של תלויים- אישה וילדים עד גיל 18 ועומד על כ-  1170 ש"ח ליחיד הסובל מירידה של 50-74 אחוזי אי כושר ועל כ- 2340 ש"ח ליחיד הסובל מירידה של מעל 75 אחוזים בכושרו להשתכר.

בגין כל ילד מתחת לגיל 18 עד שני ילדים משולמת תוספת תלויים בסך כ- 940 ש"ח ובגין בת הזוג אם אינה משתכרת משולמת תוספת תלויים בסך כ- 1170 ש"ח, כמו כן לנכויות גבוהות משולמת קצבה חודשית נוספת בשיעור של כ-250-370 ש"ח בהתאם לדרגת אי הכושר.

 הקצבה החודשית עשויה להגיע אם כן לשיעור של כ-5760 ש"ח לחודש וקיימת חשיבות רבה לדרך ההתנהלות למול המוסד לביטוח לאומי לצורך מיצוי זכויותיכם.

במשרדנו מוענק טיפול מקיף בייצוג בוועדות הרפואיות:

–          בחינת החומר הרפואי ובדיקת סיכויי תביעתכם;

–          הגדלת סיכויי התביעה על ידי מיפוי נכון של מצבכם הרפואי;

–          הפנייה לבדיקות רלוונטיות ומומחים רפואיים על פי הצורך;

–          הגעה אישית של עורך דין לוועדה הרפואית;

–          פיקוח על התנהלות הוגנת של הוועדה כלפיכם;

–          הצגת מלוא הטענות הרלוונטיות לעניינכם;

–          מתן מענה מיידי לשאלות חשובות המתעוררות על ידי הרופאים הפוסקים בוועדה;

–          הגנה על זכויותיכם למול פקידי המוסד לביטוח לאומי, העשויים להעלות טענות כנגד זכויותיכם, או להשתיקכם.

 איתנו ישמעו אתכם בצורה מלאה בוועדה!

קליין חברת עורכי דין רואים לנגד עיניהם כמטרה ערכית ראשונה במעלה את הדאגה לזכויותיכם המלאות ויפעלו עבורכם, למימוש מרבי של זכויותיכם.

הטיפול במשרד קליין כולל יעוץ משפטי וטיפול משפטי מקיף ובמקרים המתאימים ניהול תביעתכם נגד המוסד לביטוח לאומי למול בית הדין לעבודה. הניסיון העשיר שלנו מול אלפי לקוחות ברחבי הארץ יעניק לכם הביטחון כי תקבלו את הטיפול המקצועי ביותר, תוך שימת דגש על מתן שירות ברמה גבוהה וקבלת התוצאות הטובות ביותר.

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

עוד מאמרים בנושא

לקוחות ממליצים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות

לקביעת פגישת ייעוץ