התקשרו אלינו: 03-7444577

פיצויים בשל מחלת הפיברומיאלגיה

פיצויים בשל מחלת הפיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה הינה מחלת שרירים המתבטאת בכאבים מפושטים בשרירי הגוף ללא סיבה רפואית מוגדרת ואשר במקרים מסוימים עשויה להקנות נכות רפואית גבוהה.

חולי הפיברומיאלגיה סובלים במקרים רבים מכאבים עזים ורציפים במשך רוב שעות היום והלילה. עקב הכאבים העזים חולי הפיברומיאלגיה סובלים במקרים רבים משינה לקויה עם התעוררויות חוזרות במשך הלילה, דבר הגורם להם לעייפות כרונית, מתח ועצבנות וקשיי ריכוז.

מחלת הפיברומיאלגיה משליכה על התפקוד בכל מישורי החיים ובמקרים רבים החולים בה אינם מסוגלים לעבוד באופן מלא או חלקי. חולי הפיברומיאלגיה מדווחים במקרים רבים על קושי בביצוע פעילויות יומיומיות פשוטות, כגון קניות, כביסה, בישול, סידור המיטה, הליכה ברגל או נהיגה ברכב. בנוסף מתבטאת המחלה במקרים רבים בתלונות על תחושת דיכאון בשל המחלה.

בדיקת השפעת המחלה על תפקודו של החולה בפיברומיאלגיה מתבצעת על ידי מומחים ראומטולוגיים, בין היתר, באמצעות שאלון מיוחד הנקרא שאלון מתוקף.

הסיבות למחלת הפיברומיאלגיה טרם אותרו על ידי הרפואה המודרנית ויש שמייחסים אותה לגורמים גנטיים, עצביים וסביבתיים.

חולי הפיברומיאלגיה נתקלו לאורך שנים בקושי בהכרה בנכותם על ידי המוסד לביטוח לאומי במסגרת תביעותיהם לנכות כללית, על אף השפעותיה התפקודיות החמורות של המחלה. זאת, היות ובמקרים רבים לא קיימת עדות למחלה בממצאים אובייקטיביים במסגרת צילומי הדמיה ובדיקות דם. כמו כן, לא הכירו רופאי הוועדות הרפואיות במחלה בעבר, לאור היעדר סעיף חוק הקובע נכות רפואית בגין במחלת הפיברומיאלגיה במסגרת תקנות המוסד לביטוח הלאומי. עם השנים ובהמשך לתביעות שהוגשו בעניין על ידי חולי פיברומיאלגיה לבתי הדין לעבודה, הוכרה מחלת הפיברומיאלגיה כמקנה אחוזי נכות ובשנים האחרונות עם גבור המודעות למחלה כך גם גדלה ההכרה בה במסגרת המוסד לביטוח לאומי ובאחוזי נכות גבוהים בגינה.

בשנים האחרונות מכירים בתי המשפט בקשר סיבתי בין פרוץ מחלת הפיברומיאלגיה לבין פגיעה בתאונת דרכים. זאת, בעקבות מחקר שנערך בעניין ומצא כי נבדקים שחוו פגיעה מסוג "צליפת שוט" בתאונת דרכים נטו לפתח את תסמונת הפיברומיאלגיה במידה הרבה יותר גבוהה מאשר נבדקים אשר לא נפגעו בתאונת דרכים

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

עוד מאמרים בנושא

לקוחות ממליצים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות

לקביעת פגישת ייעוץ