התקשרו אלינו: 03-7444577

תאונות נפילה במדרגות

תאונות נפילה במדרגות

פגיעות כתוצאה מנפילה או החלקה במדרגות הינן נפוצות ביותר וגורמות לצערנו, במקרים רבים, לנזקי גוף חמורים.

חלק גדול מן הפגיעות נובע מגורם חיצוני, אשר אינו קשור לאופן בו נבנו גרמי המדרגות הרלוונטיים, כגון רטיבות מסוכנת אשר לא טופלה ועליה החליק הנפגע במדרגות או שברים ושיבושים במדרגות אשר לא תוקנו על ידי מחזיק המקום.

בנוסף, נובעות רבות מן הפגיעות, כתוצאה מבנייה בלתי תקינה של המדרגות הרלוונטיות, ובאופן שאינו עומד בהוראות החוק ותקני הבטיחות בנושא. הואיל ונושא בטיחות מדרגות מהווה מקור לתאונות רבות, נקבעו בנושא הוראות בטיחות ותקנים רבים המסדירים את הנושא, ותקנים אלה אף מתחדשים ומתעדכנים לעתים קרובות לאור סיכונים המתגלים עם השנים. כך, קיימים תקנים שונים ביחס למדרגות בנויות כמו גם הוראות מיוחדות בהתייחס למדרגות נעות, מדרגות מתכת, מפלסים, מדרגות מתקפלות, מדרגות ספירליות וכיו"ב. ההוראות משתנות אף בהתאם למיקום הצבתן של המדרגות ושימושן, וקיימות הוראות שונות ביחס למדרגות פנים וחוץ, מדרגות במבנים ציבוריים ומדרגות חדרי מדרגות.

כך למשל, קובעים התקנים, סוגי חיפוי מדרגות אשר הינם מותרים בשימוש לצרכים השונים בכדי למנוע תאונות החלקה. במצבים מסוימים, קובעים התקנים צורך לשימוש בפסי מניעת החלקה או פסי סימון מתאימים כאשר המדובר במדרגות המשמשות מקומות ציבוריים.

קיימים תקנים שונים העוסקים במעקי מדרגות והמפרטים את מקרי הצורך במעקה, סוג המעקה הנדרש וגובהו. כמו כן, קיימות הוראות העוסקות במידות המותרות למדרגות, מבחינת גובה, עומק ורוחב המדרגות והתקנים משתנים בהתאם לשימוש המדרגות.

ביחס למדרגות נעות, דורשים התקנים, בין היתר, סימון מתאים של המדרגות הנעות, באופן שיאפשר הבחנה לעין ממוצעת בין שלבי המדרגות השונים ושילוט אזהרה מתאים לפני תחילת גרם מדרגות נעות. כמו כן, קובעים התקנים, ביחס למדרגות נעות, כי חייבת להיות במקום ציבורי דרך גישה חלופית ונוספת למדרגות הנעות.

יצוין, כי האחריות לתקינותן של המדרגות עשויה לחול, במקרים מסוימים, מלבד על מחזיק המקום, על גורמים שונים אשר היו מעורבים בהקמת המדרגות, התקנתן והצבתן, בכללם קבלני העבודות הרלוונטיים ואף האדריכל המתכנן.

בכל מקרה של נפילה במדרגות, חשוב לתעד את מקום הנפילה מיד בסמוך לאירוע התאונה, כמו גם את המפגע הרלוונטי או הסיבה שהובילה לנפילה ביחס לאותו גרם מדרגות. כמו כן, מומלץ לפנות לטיפול רפואי, בסמוך ככל האפשר לקרות התאונה ולציין את הסיבה לפגיעה. במקרה בו היו עדים עוברי אורח לנפילה במדרגות, מומלץ לקבל את פרטיהם, על מנת שניתן יהיה לעשות בהם שימוש במידת הצורך. כמובן שמומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בטיפול בתביעות נזקי גוף, לשם תביעת פיצויים בגין הנפילה, במקרה בו הייתה התרשלות אשר גרמה לאירוע הפציעה.

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

עוד מאמרים בנושא

לקוחות ממליצים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות

לקביעת פגישת ייעוץ