התקשרו אלינו: 03-7444577

נזקי גוף כתוצאה ממזג אוויר סוער

נזקי גוף כתוצאה ממזג אוויר סוער

סוג הנזקים בהם תתמקד כתבה זו, הינם נזקי גוף הנגרמים כתוצאה ממזג האוויר הסוער. הרוחות החזקות המתרחשות בעת סופה, עשויות לגרום לקריסה של עצים ומתקנים עירוניים כגון תמרורים, שלטי חוצות ואף מבנים. כמו כן הרוח עשויה לגרום להתעופפות מסוכנת של חפצים ולפגיעה בעוברי אורח. בנוסף, הגשמים החזקים עשויים לגרום להצפות חמורות המסכנות את הציבור.

בנושא של נזקי מזג אוויר וסופה קיימים מס' מקורות עיקריים אשר יכולים לכסות את הנזקים ולהעניק פיצוי לנפגעים ואולם יש לבחון בכל מקרה לגופו מהי הסיבה שבעטיה נגרם הנזק כתוצאה מן הסופה ובאיזו מידה נובע הנזק מהתרשלות או מחדל של גורם כלשהו.

רשות מקומית אחראית מכוח פקודת העיריות לספק תשתיות ראויות ובכללן מערכות ניקוז אשר מתוכננות לעמוד גם בגשמים חזקים והצפות ולפיכך כל נזק שנגרם כתוצאה מליקוי במערכת הניקוז העירונית ובכלל זה נזקים הנגרמים כתוצאה מהצפה ברחובות, בתים, עסקים וכיוצא בכך, עשויים להיות באחריות הרשות המקומית וניתן להגיש תביעה ישירות נגד הרשות המקומית ונגד חברת הביטוח אשר ביטחה את הרשות המקומית בביטוח אחריות לנזקי צדדים שלישיים.

בנוסף, אחראית הרשות המקומית לפיקוח אחר תקינות הדרכים שבתחום שיפוטה ומניעה מפגעים. במסגרת כך, אחראית הרשות המקומית לדאוג לאבטח באופן בטיחותי את העצים ברחובות ובמידת הצורך לגדר את העצים, לגזום ענפים מסוכנים וכיוצא בכך. כמו כן, אחראית הרשות המקומית לדאוג לאבטחה ראויה של מתקנים ציבוריים אחרים, כגון ספסלים ציבוריים, תחנות אוטובוס, רמזורים, תמרורים, פחי אשפה וכיוצא בכך. לפיכך, אף נזק הנגרם בשל קריסת ענפים או עצים אשר לא גודרו בצורה ראויה, נפילה של תמרורים או רמזורים, תחנות אוטובוס וכיוצא בכך מצוי באחריות הרשות המקומית והנפגעים יכולים לפנות בתביעה נגד הרשות המקומית בגין נזקים אלו.

כאשר הנזק נגרם כתוצאה מהתרשלות של גורם פרטי, כגון בעל נכס אשר לא התקין בצורה ראויה מתקנים בביתו או בעסקו, כמו גגון, שלט או שמשיה שהתנתקו ברוח וגרמו לנזקים לעוברי אורח במקום, כיסאות שהתעופפו וגרמו לפציעות וכיוצא בכך, יכול הנפגע להגיש תביעה נגד הבעלים או המחזיק של הנכס אשר אחראי למחדלים והנזקים.

בנוסף, כתוצאה מן הגשמים החזקים יש מקרים רבים של נפילות והחלקות במקומות ציבוריים וגם כאן, חשוב לבדוק האם בעל העסק או המקום לא התרשל בכך שלא הסדיר גישה ראויה למצבים של גשמים, למשל אם בפתח העסק אין גגון שימנע רטיבות והחלקה בכניסה לעסק או במצבים בהם הרצפה בכניסה לעסק הינה מסוכנת ואינה מונעת החלקה.

גם במקרים של נזקי גוף כתוצאה ממזג אוויר סוער, קיימות לנפגעים הזכויות הרגילות במקרה של תאונה, כמו הזכויות מביטוח לאומי אם מדובר בתאונת עבודה, ביטוחי תאונות אישיות למיניהם, ביטוח תאונות תלמידים וכדומה.

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

עוד מאמרים בנושא

לקוחות ממליצים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות

לקביעת פגישת ייעוץ