התקשרו אלינו: 03-7444577

תאונות עבודה של נפילה מגובה

תאונות עבודה של נפילה מגובה

תאונות עבודה בהן אירעה לנפגע נפילה מגובה רב עשויות לגרום לנפגע לפגיעות חמורות ביותר, המקנות לו נכויות במישורי רפואה שונים.

כך למשל, במקרה של חבלת ראש כתוצאה מנפילה מגובה, עשויה הפגיעה להצביע על נכויות הן במישור הנוירולוגי והן במישור א.א.ג, היות ובמקרים רבים גורמת חבלת הראש לפגיעה ביציבות המקנה נכות במישור א.א.ג. בנוסף עשויה חבלת ראש להצביע על פגיעה במישור הנוירו-פסיכולוגי, בשל ליקויים הנגרמים כתוצאה מן החבלה בתפקודו של הנפגע מבחינה קוגניטיבית, כגון פגיעה בריכוז, פגיעה בזיכרון לטווח קצר, פגיעה ביכולת הלמידה של הנפגע וכד', דברים המצדיקים בחינה מעמיקה יותר של יכולותיו הקוגניטיביות של הנפגע בעקבות התאונה, באמצעות מומחים או מכונים מיוחדים בתחום הנוירו-פסיכולוגי.

בנוסף, גורמות נפילות מגובה רב לפגיעות אורטופדיות שונות וכן במקרים רבים, עקב הטראומה הנפשית הנלווית לאירוע התאונתי ולהשלכותיו החמורות, נגרמת לנפגע נכות במישור הפסיכיאטרי.

במקרה של נפילה מגובה מומלץ לבצע את מלוא הבדיקות האפשריות, לבחינת כל השלכה אפשרית של הפגיעה, על מנת שניתן יהיה לבחון את השלכות הפציעה במסגרת הטיפול המשפטי, ועל מנת שלא יתעוררו ליקויים אשר לא נבחנו על ידי ועדות המוסד לביטוח לאומי או מומחי בית המשפט.

במישור אחריותו של המעביד לפיצוי בגין הנזקים, במקרים רבים תידרש במסגרת התביעה פנייה למומחה בטיחות בעבודה, אשר יבחן את אתר התאונה ואת הליקויים במערך הבטיחות של המעביד אשר גרמו לנפילה.

כמו כן, מומלץ, כבר בשלב מוקדם ובמקרה בו לא עשה זאת המעביד, להודיע על התאונה למשרד הבטיחות בעבודה, על מנת שיפנה לאתר התאונה ביקורת של מפקח מטעם משרד העבודה, אשר יבחן את הליקויים בהתנהלותו של המעביד ובמידת הצורך ינקוט כנגד המעביד בהליכים פליליים על פי חוק. חשוב כי הביקורת של משרד העבודה תוזמן בסמוך ככל האפשר למועד האירוע, על מנת שהמעביד לא יבצע שינויים ו/או יגרום להעלמת הראיות הנוגעות לליקויים אשר גרמו לאירוע התאונה.

חשוב לדעת, כי לרוב, המעביד עצמו, מנהלים מטעמו או עובדים המצויים בשירות המעביד, ואשר היו עדים לתאונה, לא יסייעו לנפגע במסגרת הוכחת תביעתו וישאפו למנוע ממנו להוכיח את רשלנות המעביד, ובמסגרת כך אף יסרבו במקרים רבים להעיד לטובתו וישמשו כעדים עויינים ועל כן, היות וקיימת חשיבות גבוהה להוכחת אחריות המעביד במסגרת התביעה, מומלץ לנפגע לאסוף כמה שיותר ראיות על הפגיעה שאירעה לו באמצעות צילומים של אתר התאונה ועדים אשר אינם קשורים למעביד או שאינם עובדים עוד בשירותו.

לאור האמור אף מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בתחום נזקי הגוף, בסמוך ככל האפשר לתאונה, על אף שהנכויות הצמיתות של הנפגע בעקבות התאונה מתגלות באופן מלא בדרך כלל רק בחלוף שנה לפחות מן התאונה. עורך הדין אף ימליץ לנפגע על דרכי הפעולה המומלצות כבר ממועד אירוע התאונה, לצורך מיצוי מלוא זכויותיו הן מן המוסד לביטוח לאומי והן מן המעביד או מחברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אחריות לחבות מעבידים.

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

עוד מאמרים בנושא

לקוחות ממליצים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות

לקביעת פגישת ייעוץ