התקשרו אלינו: 03-7444577

תשלום תכוף לאחר תאונת דרכים

תשלום תכוף לאחר תאונת דרכים

במקרים בהם נפגע אדם בתאונת דרכים קשה, במסגרתה נגרמו לו פגיעות גוף חמורות, הליך בירור התביעה הינו ממושך ומתפרס לעתים על פני מס' שנים, עד לקבלת הפיצוי המלא עבור התאונה. הנפגע, אשר ספג פגיעות חמורות ואינו עובד, נדרש להוצאות רבות וגבוהות בגין צרכי מחייתו ובני משפחתו הסמוכים עליו, כמו גם הוצאות מרובות בגין טיפולים רפואיים וצרכי סיעוד וזקוק לסיוע כספי כבר בשלבים ראשונים לאחר קרות התאונה.

לאור צורך זה, נקבע בחוק הסדר מיוחד, ביחס לנפגעים בתאונות דרכים, לפיו זכאים נפגעים, העומדים בדרישות שנקבעו בחוק, לקבל מחברת הביטוח "תשלום תכוף", המהווה מקדמה על חשבון כספי הפיצויים המגיעים לנפגע מחברת הביטוח ומטרתו לאפשר לנפגע קיום מינימאלי עד לקבלת הפיצוי הסופי.

במסגרת חישוב התשלום התכוף המגיע לנפגע נלקחים בחשבון הכנסותיו של הנפגע לאחר התאונה למול ההוצאות הנגרמות לו ומגמת התשלום התכוף לספק לנפגע תנאי מחיה מרביים, למשך התקופה שעד לסיום הליכי התביעה וקבלת הפיצוי הסופי.

התשלום התכוף אמור לכסות בנוסף, הוצאות התאמה של מגורי הנפגע למצבו הרפואי בעקבות התאונה, עלויות אביזרים מיוחדים וציוד רפואי הנדרשים לנפגע, עלויות סיעוד והסעות הנפגע על פי הצורך ומימון צרכי מחייתו בהיעדר מקור הכנסה אחר.

את הבקשה לתשלום תכוף יש להפנות בכתב אל חברת הביטוח, אשר נדרשת לשלם לנפגע את התשלום התכוף בתוך 60 ימים ממועד הדרישה. במידה ובתוך פרק זמן זה לא פעלה חברת הביטוח להמצאת התשלום התכוף ו/או דחתה את הבקשה, יכול הנפגע לפנות לבית המשפט בתביעה לתשלום התכוף. בבקשה לתשלום תכוף יש לפרט את הסכומים המבוקשים בעבור הוצאותיו של הנפגע למשך התקופה שעד להגשת הבקשה ולמשך שישה חודשים ממועד הגשת הבקשה.

בדרך כלל ניתן לבקש פיצוי תכוף בחודשים הראשונים לתאונה, בסמוך ככל הניתן להתרחשותה, כאשר לאחר שנה ויותר לא יינתן פיצוי זה, שהינו זמני במהותו, אלא לעתים רחוקות. כל סכום אשר משולם לנפגע כתשלום תכוף מקוזז, בסופו של ההליך, מסך הפיצויים אשר בו מחויבת חברת הביטוח לפצות את הנפגע.

הליך הפניה לקבלת תשלום תכוף מחברת הביטוח הינו מורכב ומחייב ייצוג על ידי עו"ד המתמחה בתחום נזקי הגוף. על מנת להקל על התהליך, מומלץ כי לשמור ככל האפשר על תיעוד וקבלות עבור הוצאות הנגרמות לנפגע בעקבות התאונה.

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

עוד מאמרים בנושא

לקוחות ממליצים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות

לקביעת פגישת ייעוץ